Tehát csak tanulni és növekedni tudunk, követni tudjuk a samyakot, az egyensúly elvét. Egy dolog nagyon világos most, hogy a világ nem lesz ugyanolyan még egyszer. Egy másik világ lesz, és ez nagyon helyes is. Nagyon sok pozitív változás jöhet létre, nagyon sok lehetőség megnyílhat az emberek előtt. A tervezők, a vezetők, az újítók, a döntéshozók és mindannyiuk számára ez egy kihívás és lehetőség. Le kell győzni a kihívásokat és a lehetőséget meg kell ragadni, hogy egy jó világot hozzanak létre, hogy a világot egy jó irányba vezessék. A védikus szanátana dharmának minden válasza megvan. Az egyetlen probléma, hogy az emberek tudatlanok, és nem tudják mi az a védikus szanátana dharma. Még a hinduk nagy többsége sem tudja, fogalmuk sincs, megértésük sincs az ő saját kincsük, saját örökségük felől. A védikus szanátana dharmának megvan a válasza minden kérdésre és problélmára. Egyetemes, az emberiség számára van. Nemcsak India, hanem az egész világ, az emberiség tulajdona. Ha az emberek megértenék az elveket, hogy megvan minden válasz, minden lehetőség arra, hogy ezt a világot tökéletes világgá alakítsák, lehetne Rámarádzs, vagy Dváraká. Ajódhja volt az első főváros a történelem során, és a Rámarádzs volt a legelső koncepció, hogy hogyan lehet irányítani egy országot, hogy hogyan lehet az embereknek feladata, privilégiuma a dharmát követni. Ha mindenki követi a szvadharmát [a saját kötelességeink (dharmánk) gyakorlása és követése életünk során, ami a karmánk által behatárolt; szanszkritban a kifejezés saját szokásaink gyakorlását is jelenti – szerk.], ha minden ember követi a saját dharmáját, akkor az embereknek sikerülhet. A mostani Ráma Naomi egy üzenet. A Rámarádzs koncepcióról Svamiji már sokat beszélt. Próbálta 70-80 éve is megalapozni, amikor India függetlenné vált. Megpróbálták a Rámarádzs Parishadot létrehozni, a Rámarádzs tanácsot, és sok embert próbáltak inspirálni. De a Káli akál, a Káli júga… Legyőzni az akadályokat, és véghezvinni…
Ráma 14 évig volt száműzetésben, majd visszajött és létrehozta Rámarádzsot. A fényeknek az ünnepe, a Dívali az, amikor az ajódhjai emberek, akik várták, hogy Ráma visszatérjen, mécsest tettek a házak ablakába. Így érkezett meg Ráma és hozta létre a Rámarádzsot, az országot. Rámarádzs egy nagyon nagy koncepció volt, ez egy irányítási koncepció, hogy mindenkit boldoggá tegyenek. Ez a boldogság egész koncepciója, amikor a saját munkánkat tehetjük, és a munkánkat elvégezve hogyan lehetünk boldogok. Mindez nagyon érdekes.
Hogy Indiába hogyan lehet tudatosságot hozni manapság? Chitragupta az, aki a történelemben mindenkit feljegyez, lejegyzi, hogy ki mit tett, és felügyeli mindenki tettét. Lejegyzi egy nagy könyvbe. Ebben a könyvben benne van Jamrádzs, a halál ereje is. Jama az, aki elmegy és begyűjti a lelkeket, majd a kozmikus bíróság, a mennyei bíróság elé viszi, és ott eldöntik, megítélik, hogy helyeset vagy helytelent tett. Indiában most egy művész csoport úgy próbál tudatosságot vinni az emberek közé, hogy lerajzolták Csitraguptot és Jamát, a halál urát, valamint a koronavírust. Ezt a három karaktert rajzolták le, kimennek az utcára és azt mondják az embereknek, hogy maradjanak otthon, ne menjenek ki. Ez egy másik módja annak, hogy tudatosságot hozzanak az emberek életébe.
A koronavírus egy olyan vírus, ami nem sokáig él. Rövid az élete, és hamar meghal magától. Mégis mindenki ennyire meg van rémülve tőle. Bizonyos okból kifolyólag a fém dolgokon tovább él, mint bármi más felületen, például a sárgarézen életben tud maradni hosszabb ideig. Van a jó vírus meg a rossz vírus, ez most egy rossz vírus, és úgy tűnik, hogy az összes fémen tovább él, ezért takarítja, fertőtleníti mindenki a fém dolgait. Nagyon furcsa, hogy nem él sokáig, és mégis nagyon nagy felfordulást tud hozni. Ha elkülönítjük, akkor nagyon hamar meghal magától.
Spirituális szempontból négy alapelvünk van:
Száma [samvid a szótári alak, ejtsd: szamvid; a „szam” – szó itt egyezést, azonosságot jelenthet – szerk.] a megértés, hogy elmagyarázzuk. Például, ha van egy barátunk vagy rokonunk, és meg akarunk vele értetni valamit, akkor az egyik módszer a száma, vagyis az, hogy megmagyarázzuk, és beszélgetünk a témáról.
Dám [daman a szóráti alak, dám rövidített formában], amikor jutalmat adunk, így akarunk elérni valamit. Mondjuk egy állatnak répát adunk, és azzal győzzük meg. Tehát jutalmat adunk, úgy akarjuk odavonzani, odacsábítani.
A harmadik a büntetés, abboth.
És ha a három közül az egyik sem működik, akkor jön a szeparáció, a különválás, hogy az ember elkülöníti magát a másiktól, követi a nemragaszkodást és távoltartja a másiktól magát.