Torockó, 2022 ősze – 8. rész

Van egy mondás, mely szerint aki az énekórán megbukott, abból lesz a zenekritikus. Nem minden az, aminek látszik, a látszat sokszor csal. A marketing ezen az elven alapul. A marketing 99%-ban az emberek becsapása. Elhitetik velünk azt, ami nem is úgy van. Az európaiaknak önbarnító krémet árulnak, hogy barnák legyenek, az afrikaiaknak pedig olyan krémet, ami kifehéríti a bőrét. Az igazi kereskedő képes egy hűtőszekrényt eladni egy eszkimónak. Ha el akarnak adni valamit, vagy be akarnak indítani egy vállalkozást, vagy ha adományokat akarnak valamilyen célra gyűjteni az Egyesült Államokban, előadásokat tartanak. Meghívnak 500 embert és 50 saját emberüket szétszórják a közönség között, és pénzt adnak nekik. Amikor megkérdezik, hogy ki akar erre a célra adakozni, akkor egyszer csak jelentkezik valaki, és ad 10 ezer dollárt. Elindítja a folyamatot, és akkor a többiek inspirálódnak. Az első az ő emberük volt, marketingfogás volt, de bejön. Ez pszichológia persze.

Indiában általános dolog, hogy megszervezik a fiatal párokat, a házasságok 90%-a előre egyeztetett. Történt egy eset: a lány szülei azt mondták a gyereküknek, hogy egy szót se szóljon, amikor jönnek a fiú és a szülei. (Miután megbeszélték a családok az esküvőt, azután háztűznézőbe mennek, és akkor találkozik a két fiatal hivatalosan a rokonság előtt.) A szülők tehát azt mondták a lánynak, hogy ne szólaljon meg. Amikor a fiú anyja a lányhoz szólt: „Hogy hívnak béti, béti?” (A „béti” lányt jelent, kedveskedve). Erre a lány azt mondta: „Nem válaszolhatok, anyukám azt mondta, hogy ne mondjak semmit.” Ennyi volt. Másik hasonló történet, amikor jött a fiú szüleivel lánynézőbe: nagyon finom ételt szolgáltak fel, és a fiú szülei nagyon meg voltak elégedve. A fiatal lányra gondoltak a fiú szülei, hogy milyen kiváló szakács. A lány viszont elmondta, hogy az ételeket házhoz szállító szolgálattal hozatták.

Az igazság nem működik… Van egy sláger: kis hazugságokat mondjál nekem, ne az igazat. A hazugság, ami jónak tűnik, az nagyon szép.

Tehát nagyon sok látszat történik a világban. Kényelmi házasság, csak mi nem ismerünk ilyen gazdagokat, akiknél a pénzről beszélnek ilyenkor, nem másról. Indiában általában kémeket küldenek a másik családhoz, hogy megtudják az igazat és az anyagi helyzetüket. Az a legfontosabb, hogy milyen státuszban vannak, a gyerekek mit várhatnak. Indiában a lányok egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy jó szakácsnők legyenek, természetesen minden mással együtt, de ez a legfontosabb. Nagyon sok helyen nagyon jó szakácsnők vannak. De érdekes, hogy a legjobb, legtöbb jó szakács a hotelekben férfi. Nem szabad irigyelnünk séfek munkáját, naponta több, mint 10 óra irányítás és álló munka. Sokat dolgoznak, órában kifejezve. Valakinek őket is védeni kell…

A 2022-es őszi tábor előadásai sorban:

1. rész

2. rész

3. rész

4. rész

5. rész

6. rész

7. rész

8. rész

9. rész