Telecast 2016. július – 3. rész

Bhagirat története
Bhagirathról beszéljünk ismét, aki nem csak a saját népét, hanem az egész emberiséget szerette volna felszabadítani. Tapaszját végzett, hogy a Shívának kedveskedjen azért, hogy Shíva kiengedje magából a Gangát. Indra az Istenségek vezetője és főnöke által, a monszun havát Shívának ajánlották, amikor az Óceán vize megemelkedik és felhővé változik, ezt nevezik Shívának való felajánlásnak. Ha elmegy az ember a Shíva templomokba ott van a Shivalingam, ott látható ennek a jelképe. Az egész Shravan hónapot Shívának ajánlják, amikor a Ganga vizét eleresztette a Himalájából, a Kailash hegyből és az Óceán forróságának a segítségével felhővé alakult a víz, elmegy a Himalájába, és a vízrégióból elengedi a Gangát. Ezt nevezik kozmikus Abhishekának.

Amikor az ember monszun idején nézi Indiát, mindenhol árvizet lát, az összes folyó árad Delhiben, Kalkuttában, mindenütt áradás van, csak vizet és áradást látni. A modern Indiában a modern városokban nincsenek a természetre ráhangolódva. Az ősi Indiában tudták, hogy ez nagyon különleges hónap, Shiva hónapja, örültek neki, tudták hogyan lehet a monszunnal együtt élni. A modern Indiában nem tudják, nem tudnak ráhangolódni a természetre. Az ősi Indiában pujákat (ejtsd: pudzsa; dicsőítés, tisztelet, imádat) tartottak, örültek ennek a különleges hónapnak. Ilyenkor voltak, akik felköltöztek a fára, tudták mit kell tenniük, örültek és nem bosszankodtak. A modern emberek nagyon távol állnak a természettől, városokat, hidakat, vagy bármit építenek is, ellentétben vannak a természettel. Tudniuk kell, hogy a természet mindig felsőbbrendű marad, és ha nincsenek az emberek összhangban a természettel, nem fog az működni, a természet mindig győzni fog.
Nagyon nagy lecke ez az embereknek. Össze kellene hangolódniuk a természettel, a legmagasabb építész a természet, a maga öt kozmikus elemével. Ha az ember nem figyel, és nem hangolódik rá a természetre, nem tud jót alkotni. Mindent a természet engedélyével kellene építeni, és csak azt, amit Prakriti (természet) erői megengednek nekünk. Ha az ember nem ezt követi, akkor az nagyon sok szenvedést és halált is okoz, hasonlóan az egészségben, ha nem követjük a természet útját.

Kérdezték, hogy hogyan tudjuk az életünkben integrálni az egészséges életmódot a nyugati koncepcióval? Válasz az, amennyiben nem integráljuk, akkor nagyon sok szenvedésben lesz részünk, mert a modern orvostudománynak nincs válasza sok dologra. Svamiji Purna egészség menedzsment rendszerét használva a természetes és a nyugati orvoslás közötti szakadékot be lehet tölteni. A legtermészetesebb módokat kell használni, beleértve az étrendet, a gyakorlatokat, a jógát, a kontemplációt és a gondolkodást… Ezeket be kell iktatni az életbe, mert a nyugati orvoslás nem segít ezekben. Kérdés az is, hogy az egészségügyben dolgozóknak hogyan tudjuk beépíteni az életükbe, hogy ők is ezeket a módszereket alkalmazzák.
Egyedüli megoldás, hogy sok mindennél, ahol az allopátia nem tud mit tenni, amit a modern orvos tudomány nem tud megoldani, ott be kell tölteni az űrt. Jó, ha az ember mindkettő rendszer előnyeit kihasználja, felhasználja. A modern orvostudomány gyógyszerei hasznunkra válhatnak, de egy csomó betegségre a modern orvostudománynak nincsen válasza. A nyugati orvoslás azért nem integrálja a jó lehetőségeket, mert nem ismeri. Tehát, vagy azért nem használják, mert nem ismerik, vagy nem elég bátrak. Például nem mondják a betegnek, hogy a heti böjt nagyon hasznos, a heti egy nap szünet a belső szerveknek és beleknek hasznos, ezt nem mondják, mert vagy tudatlanok, vagy nem ismerik. Igazság szerint az orvostudományban résztvevőket ki kellene képezni, hogy tudják, miről van szó, és tudják is alkalmazni.
A Shravan hónapja arra van, hogy megismerjük miért olyan fontos ez nekünk. Indiában egy-két politikus megkérdezte Svamijit ezzel kapcsolatban, hogyan kötődik Shíva a Shravan hónaphoz. Svamiji azt mondja, ez érdekes, mert a politikusoknak általában nincsen idejük gondolkodni. Nyilván ha meglátják őt, az inspirálja őket. Ez is az isteni iránymutatásnak, irányadásának nagyon fontos koncepciója. Bárhol is van Svamiji a világban, az isteni útmutatás ott van, jelen van, ez az Istentől kapott tehetség, s ha már ott van az isteni útmutatás, ezzel élnie kell.