Mandalák / Mandalas

6.jpg


Cikkek
Távol a szeretettől 2.

Az embernek kell lennie egy saját rendszerének, hogyha bármi történik, akkor ezt mondjuk: nem érdekes, vegyük kicsit könnyedén. Van egy mondás: mikor egy gyermek születik, az azt jelenti, hogy istennek még mindig van reménye. Ha isten azt mondhatja, hogy nekem ez az egy gyerek nem fog csalódást okozni. Szegény isten mindenhol csak csalódást kell éreznie. De isten nem adja fel a reményt. Mert még isten is reménykedik. Az embernek meg kell tanulnia azt mondani: most nem érdekel ez, vagy az. A pórázt engedjük el annyira, amennyire az menni tud. Elmondok valamit a pórázról. Indiában a pásztor a teheneket és a bivalyokat felügyeli, vagy a lovakat.

Bővebben...
 
Távol a szeretettől 1.

Kérdés: Hol lehet meghúzni a határt a nem-ragaszkodás és a szeretetlenség között?
Svamiji: A ragaszkodás nem egyenlő a szeretettel. Ha az ember ragaszkodik valamihez, valakihez, akkor az azt jelenti, hogy nem szereti valójában. A ragaszkodás tiszteletet hoz létre, tulajdont. A ragaszkodás és szeretet távol állnak egymástól. A ragaszkodás annak a cselekedetnek a legalacsonyabb formája, amelyik kötöttséget hoz létre. Az a baj az emberiséggel, hogy összekeveri a ragaszkodást a szeretettel. Úgy gondolják, hogy a ragaszkodás egyenlő a szeretettel. Ha azt mondjuk, szeretlek, akkor, aki mondja, annak teljesen más elképzelése van a szeretetről, mint annak, akinek mondja. A két ember nem ugyanazt érti a szeretet fogalma alatt. Ha azt mondjuk valakinek, szeretlek, akkor most a testére, az emberi tulajdonságaira, jellemére, vagy a tehetségére gondoltunk? Nem világos pontosan, hogy miért mondjuk ezt.

Bővebben...
 
Igaz barátság 2.

A királynő tudta miről van szó, tudta, hogy mi történt a múltban. Senki más nem tudta. Szudháma egy éjszakát maradt ott, majd azt mondta:
- Haza kell mennem, a feleségem vár.
Krisna mondta:
- Ahogy szeretnéd, ez a te otthonod, maradhatsz is, de mehetsz, ahogy szeretnéd.
Szuddháma úgy ment el, ahogy jött. És amint megy a faluja felé, mondja, hogy egész idáig eljöttem, és mit kaptam…

Bővebben...
 
Igaz barátság 1.

A teremtés elején Síva, akit önteremtőnek neveznek, egy picike dobon játszott és táncolt. Néha lehet látnunk, hogy a kezén ábrázolják a kicsi dobot. Sívának mennyei tánca volt és a dobjából 14 hang jött elő. Ebből a 14 hangból jött létre a 14 betű, így kezdődött a szanszkrit nyelv. Sívát tartják a művészetek, zene és egyebek megteremtőjének. Amikor zenei fesztivál van Indiában, akkor két istenségnek tisztelegnek, egyik Síva a másik pedig Szaraszvati, a tanulás istennője. A tanulás istennőjének hangszere a vina, ezzel ábrázolják. Minden tudásnak és tanulásnak az istennője, úgy tartják és minden művészetnek és minden kreativitásnak. Mert különben Sívától erednek a dolgok, Síva volt először és Szaraszvati később.

Bővebben...
 
A Gangesz 2.

Indiában volt egy király, akinek az összes ősét megátkozták és azt mondták, hogy amíg a Gangeszt ide nem hozzák, addig nem lehet megtisztítani az ősét. Bramhának tapaszját végzett és mindez Bramhának kedves volt, meghallgatta a király kérését.
- Odaviszem a Gangeszt. De ki fogja tartani? – kérdezte.  – Mert, ha elengedem a Gangeszt, akkor az egész Föld el fog pusztulni. Valakinek tartania kell.

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Ashramok / Ashrams

Bejelentkezés / Log in